Перший Національний Форум
«Органічна Україна 2015: стратегічне планування розвитку органічного ринку України»

27 лютого 2015 р., м. Київ, Україна.

25 лютого 2015

Кабінетом Міністрів України у 2010 році було схвалено Стратегію розвитку «Україна 2020: Стратегія національної модернізації», де, серед інших, прописані завдання щодо підвищення родючості ґрунтів та ефективності користування земельними ресурсами, також - впровадження системи органічного землеробства. Такі рішення приймались на основі невтішних даних, які зафіксовані у документі: розораність землі в Україні є однією з найбільших у світі (54 %); зростає деградація землі від ерозії: щорічні втрати становлять близько 600 млн. т, у тому числі 20 млн. т гумусу.

Деградація ґрунтів є загальносвітовою проблемою. Хімікати, які використовуються сільським господарством, порушують крихку рівновагу води, ґрунту і повітря. При цьому втрачається більша частина гумусу (основа життєвої енергії ґрунту). За даними FAO, якщо світова спільнота і далі розвиватиме інтенсивне сільське господарство, то до 2050 року біорізноманіття зменшиться на 33%, продуктивність орних земель знизиться на 8%. До цього всього додається небезпечний вплив від можливих залишків хімічних сполук у продуктах харчування на здоров’я людей.

Парадигма сталого сільського господарства включає баланс між задоволенням сучасних потреб суспільства та захистом інтересів майбутніх поколінь, включаючи їх потребу в безпечному і здоровому довкіллі.

Численні світові наукові дослідження та результати багаторічних спостережень за станом земельних ресурсів доводять, що органічне сільське господарство підвищує родючість ґрунтів і захищає біорізноманіття.

При застосуванні всіх необхідних заходів при вирощуванні органічної сировини, при прорахованих сівозмінах з урахуванням якості земель, - витрати на органічне господарювання нижчі, ніж при конвенційному (інтенсивному із застосуванням с/г хімії), а валовий та чистий прибутки вищі. При цьому споживач отримує натуральні, безпечні продукти харчування.

Статистика світового органічного ринку свідчить, що на сьогодні 170 країн розвивають органічне сільське господарство на 43 млн. га земель (джерело: FiBL and IFOAM; for total global market: Organic Monitor). Європейський ринок органічної продукції зростає на 5–10% щороку.

В Україні 175 сертифікованих підприємств займаються органічним виробництвом. Сировина вирощується на 393 тис. га українських земель (джерело: Федерація органічного руху України, 2013). Враховуючи поточну економічну кризу внутрішній органічний ринок переживає складні часи, але експортні контракти свідчать про високі результати. Наразі Україна є найбільшим постачальником органічної пшениці в Німеччину, випереджаючи Угорщину та Румунію. Органічні зернові вирощують на площі приблизно 130 тис. га, це 5% площ під органічними зерновими у світі (джерело: FiBL // World of organic agriculture, 2014).

Спілка виробників органічних сертифікованих продуктів «Органічна Україна» започатковує і проводить 27 лютого 2015 р. у м. Києві Перший Національний Форум «Стратегічне планування розвитку органічного ринку України», та Виставку-пропозицію органічних товарів та послуг, яка презентує абсолютну органічну якість України.

Метою цього фахового заходу є публічне обговорення операторами українського органічного ринку ключових стандартів, стратегічних планів розвитку, обмін практичними кейсами між українськими сертифікованими органічними виробниками, визначення бізнес-моделей для ефективних взаємодій «виробник/фермер – роздрібна торгівля – споживач». Одне з головних питань - необхідність розвитку регіонального малого бізнесу, малого органічного фермерства.

Очікується, що результатом панельних дискусій форуму буде не тільки прийняття відповідних рішень та домовленостей щодо розвитку бізнес-політики на органічному ринку між виробниками та замовниками, а також знайдуться відповіді на всі запитання, які ставить поточна економічна ситуація перед операторами органічного ринку і всіма, хто хоче приєднатись до нього.

 

Форум передбачає чотири панельні дискусії:

  • Знайомство з досвідом виробників. Діалог між виробником та іншим виробником. Розвиток внутрішнього ринку – як перспектива для місцевого виробника та фермера.
  • Виробники та переробники органічної продукції: стратегічне планування – виявлення попиту та розвиток поставок.

    Протягом кількох років виробники та переробними намагаються вибудувати довготривалі бізнес відносини, які б дали поштовх більш стабільному та динамічному розвитку органічного ринку. На перешкоді стають певні фактори. На початку це була мала кількість органічної продукції для внутрішнього ринку та неможливість забезпечити регулярні поставки у роздрібні мережі. Частково ці фактори існують зараз. Складним є механізм ціноутворення. Окрім того, стоїть задача забезпечення постійної високої якості органічної продукції та сировини.

  • Комерціалізація бізнесу. Стратегія продажу та її реалізація. Маркетинг. Залучення регіонального виробника до активної співпраці та консолідованого розвитку.
  • Покупець та канали збуту.

    Споживачі органічної продукції розглядають своє здоров'я як довгострокову інвестицію, вони цікавляться історією походження продуктів харчування, діляться своїми відкриттями з друзями, завдяки чому попит на органічне у світі зростає. Чи існує довіра у українського споживача до органічних продуктів? Чи завжди він має можливість купити, та чи доступний органічний кошик для української родини?

 

Україна – аграрна країна, має великий потенціал для успішного органічного сільського господарства. Це допоможе стабілізувати економічну складову, та приведе країну до процвітання.

 

Організатори форуму: Спілка виробників органічних сертифікованих продуктів «Органічна Україна» та партнери.

Фінансова підтримка: Дослідний інститут органічного сільського господарства (FiBL, Швейцарія), Швейцарська Конфедерація, Проект USAID Агроінвест.

Сайт події: http://forum.organicukraine.org.ua/

 


Отож, запрошуємо до партнерства медіа-креатив!