Перший Національний Форум
«Органічна Україна 2015»: стратегічні напрямки на сезон - 2015 визначено

27 лютого 2015 р., м. Київ, Україна.

04 березня 2015

Форум (27 лютого, Київ) зібрав майже 200 учасників, які обговорювали стратегічне планування розвитку органічного ринку України. Важливою була участь представників, які вже працюють на цьому ринку й готові ділитися досвідом. Долучилися до розмови підприємці та фермери, які поки обмірковують свій «органічний» шлях у якості виробників чи переробників, співробітники різних каналів збуту, зокрема великих маркетів, а також урядовці, журналісти, науковці та й взагалі небайдужі українці, котрі підтримують здоровий спосіб життя. Відбулася професійна розмова за участі 24 провідних експертів галузі стосовно стратегії розвитку органічного ринку в Україні: про найближче майбутнє, про шляхи розвитку, про співпрацю і можливості подолання наявних проблем.

Мета нинішнього форуму - публічне обговорення операторами українського органічного ринку ключових взаємодій, стратегічних планів розвитку, обмін практичними прикладами між українськими сертифікованими органічними виробниками, визначення бізнес-моделей для ефективної взаємодії «виробник/фермер – роздрібна торгівля – споживач» та відкрита мотивація до переходу на органічне виробництво. Одне з головних питань - необхідність розвитку регіонального малого бізнесу, малого органічного фермерства. На чотирьох панельних дискусіях форуму учасники не тільки намагалися винайти потрібні рішення та домовленості щодо розвитку бізнес-політики на органічному ринку між виробниками та замовниками, а й шукали відповіді на запитання, які ставить поточна економічна ситуація перед операторами органічного ринку і всіма, хто хоче приєднатись до нього.

Органічний ринок зростає в нашій країні дуже швидко, незважаючи на всі наші економічні проблеми та політичні розбіжності. Скажімо, СОК (сільськогосподарський обслуговуючий кооператив) «Київський» за два роки збільшив обсяг свого органічного виробництва у 60 разів. «І сьогодні замовлення на нашу органічну малину, сертифіковану за євростандартами, в 33 рази перевищують наші можливості, - говорить представник СОК «Київський» Олег Шубрат. – Тобто, попит реально зростає».

Органічне сільське господарство - це не просто бізнес, це - соціальна відповідальність. Перед суспільством майбутнім - заради гарантії його добробуту і продовження життя. І перед суспільством нинішнім, якому потрібно розтлумачити основні переваги органічної продукції через засоби масової інформації чи зрозумілу соціальну рекламу, яке має подбати на державному рівні про підтримку свого свідомого виробника та про пріоритети вибору здорових продуктів через прозорі тендерні закупівлі, принаймні для дитячого харчування, в якому мають з’явитися місцеві об’єднання виробників, переробників та продавців типу кооперативів задля зменшення витрат на логістику і зменшення цін. же сьогодні реально вирощувати органічну продукцію під замовлення, - власне, цей досвід в Україні вже є. Можна створювати такі торгівельні майданчики, де зустрічатимуться продавці та покупці органічного напрямку. Збільшення кількості виробників та продукції на внутрішньому ринку призведе до здешевлення здорової та корисної продукції на полицях магазинів.

Україна – аграрна країна, що має великий потенціал для успішного органічного сільського господарства. Це допоможе стабілізувати економічну складову та приведе країну до процвітання.

Більше інформації:: http://forum.organicukraine.org.ua/


 

Десять напрямків діяльності, які важливо підтримувати та розвивати негайно,
визначені учасниками форуму:

  • Просування ідеї органічного виробництва та споживання органічної продукції: підвищення рівня поінформованості про «органік».
  • Позиціонування органічного продукту для споживача: економічно обґрунтована ціна, пріоритетність вибору органічного продукту з середньою ціною перед дорогим імпортним продуктом, зростання довіри до органічного продукту.
  • Збереження частки внутрішнього ринку: виробники готові йти на ризики для розвитку внутрішнього ринку.
  • Збереження та збільшення земель з органічним статусом: інвестиції від органічних виробників для збільшення площ, залучення компаній з налагодженим ринком збуту, об’єднання в кооперативи.
  • Передзамовлення від переробників: замовлення продукції на постійній основі, спільна відповідальність за ризики, відкриті домовленості, виконання зобов’язань щодо якості, стабільність поставок.
  • Удосконалення системи продажів: залучати до співпраці професійні профільні компанії, організовувати нові та розширювати існуючі канали збуту та їх професійне обслуговування, інформувати про продукцію в місцях продажу, зокрема на спеціальних торгівельних майданчиках, де зустрічатимуться продавці й покупці та містиметься статистика стосовно виробленої в Україні органічної продукції.
  • Розвиток експорту переробленої продукції: пропонувати на експорт перероблену продукцію, а не сировину, як нині, вдосконалювати маркетинг, встановлювати відносини довіри з європейськими партнерами, зміцнювати імідж країни шляхом гарантування якості органічної продукції.
  • Чітка спеціалізація на ринку: виробник не може бути задіяний всюди, необхідно наймати відповідних спеціалістів на різних етапах; обов’язкова маркетингова стратегія для кожного, хто виходить на ринок.
  • Кооперація органічних господарств: створення обслуговуючих, споживчих та виробничих кооперативів, зменшення логістичних затрат, більш широка асортиментна пропозиція, залучення місцевих каналів збуту.
  • Державна підтримка як виробників, так і споживачів органічних продуктів: вивчити та запровадити кращий досвід інших країн та українських регіонів по підтримці органічного виробництва, забезпечити держзамовлення органічної продукції.

 

Останні новини форуму